נתניהו: מצבם הביטחוני של תושבי עוטף עזה בטוח יותר

אבי יעקב No Comments on נתניהו: מצבם הביטחוני של תושבי עוטף עזה בטוח יותר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישראל עוקבת מקרוב אחרי יישום הפסקת האש בשטח. צה"ל נמצא בשטח בכוחות מתוגברים, כדי לתת מענה לכל תרחיש. בכל מקרה, סביב יישובי עוטף עזה יישארו כוחות שלא היו שם לפני המבצע, וזאת כדי לתת הגנה טובה יותר לתושבי האזור. אני מבקש להבהיר שמצבם הביטחוני של תושבי האזור הוא טוב יותר, הוא בטוח יותר מזה שהיה לפני המבצע.

במשך השנים האחרונות, החמאס חפר מערכת של מנהרות חודרות אל תוך שטחנו, במטרה לבצע פיגועים אסטרטגיים רחבים נגד אזרחי ישראל. המערך הזה הושמד על ידי צה"ל בשבועות האחרונים. אנחנו יצאנו מהשטח רק כשצה"ל וידא שמערך המנהרות שידענו עליו, ושחלק נוסף ממנו נחשף בזמן פעילות כוחותינו – יצאנו מהשטח רק כשצה"ל וידא שהמערך הזה הושמד.

במשך שנים החמאס בנה גם מערך רקטי, לפגיעה המונית באזרחי ישראל. כיפת ברזל יחד עם משמעת הברזל של אזרחי ישראל, הדפה גם את המערך הזה. בנוסף, סיכלו צה"ל והשב"כ את הפיגועים שתכנן החמאס, יחד עם ארגוני הטרור האחרים, נגד אזרחי ישראל – פיגועים דרך הים, דרך האוויר ובתת-הקרקע.

בכל הניסיונות הללו, חיילי צה"ל הגנו בגופם על אזרחי ישראל ומנעו פגיעה בהם. תודת העם כולו נתונה לחיילינו הגיבורים. מערך הביטחון שעוטף עכשיו את תושבי עוטף עזה כולל גם אבטחה מתוגברת ששמנו סביב היישובים, ואנחנו גם פועלים לתת פתרון טכנולוגי נגד חדירת מנהרות חדשות לשטחנו.

אני מבקש לשוב ולשבח את צה"ל על כל חייליו ומפקדיו ובראשם מפקדם, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. אני מתייחס לכל החיילים – בסדיר, בקבע ובמילואים. החיילים שלנו פעלו ללא לאות, מתוך מסירות עמוקה, מתוך אמונה עמוקה בצדקת הדרך שלנו, במקצועיות ובמוסריות. אני מצדיע לכם, העם כולו מצדיע לכם.

יחד עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל, אנחנו מובילים את המערכה מתוך ראייה כוללת, בדרך אחראית ושקולה, להשבת השקט והביטחון לאזרחי ישראל, תוך מחשבה איך להבטיח את ביטחונם של כל אזרחי ישראל וכל חיילי צבא ההגנה של ישראל.

אני יוצא נגד אותן אמירות אנונימיות שיוצאות נגד צה"ל. צה"ל הוא צבא נפלא, הצבא שלנו חזק. הוא הביא להישגים משמעותיים בקרב מול החמאס, הוא עמד ועומד ביעדים המוצבים לו. הוא הביא מודיעין איכותי לפני ותוך כדי המבצע. הצבא שלנו, על כל דרגות הפיקוד שלו והלוחמים שלו, מורכב מאנשים בעלי איכויות מופלאות, וכולנו חייבים לו תודה. כל העם עם צה"ל, בימי שגרה ובימי מערכה. אני גאה שיש לנו צבא כזה, וכולנו נמשיך לעמוד לצדו.

אני גאה להיות ראש ממשלה של עם כל כך מלוכד וכל כך מאוחד, עם שהפגין נתינה ואהבה כל כך גדולה לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל, שנלחמים עבור כולנו. החיבוק שלנו לבני המשפחות השכולות, החיבוק הזה יישאר לעד. אני שוחחתי עם רבים מהם, ואני אשוחח עם כולם. אני מכיר את כאבם, כבן למשפחת השכול, שלצערי התרחבה בשבועות האחרונים. מכאן, אני שולח ברכת החלמה מהירה לכל הפצועים, ואני אומר להורים שלהם, לילדים שלהם, לבנות הזוג שלהם: אנחנו נעמוד לצדכם לכל אורך תהליך ההחלמה.

אני מבקש לשבח גם את הדברים הברורים שאמר היום, או אמש, מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, על הצורך בפירוז רצועת עזה. שוחחתי איתו בצהריים פעם נוספת, שיחה טובה מאוד, והודיתי לו באופן אישי על הדברים החשובים הללו. עצם הצבתו של יעד זה על ידי גורמים מרכזיים בקהילה הבינלאומית הוא דבר חשוב מאוד למדינת ישראל. אנחנו משקיעים עכשיו מאמץ גדול להסביר לעולם שמי שאחראי להרס ולהרג של תושבי עזה זהו החמאס.

ולכן, ביקשתי להיפגש עם נציגי התקשורת הבינלאומית, כדי להסביר את צדקת דרכה של מדינת ישראל, צדקת הדרך של אזרחי ישראל וחיילי ישראל. רק עכשיו, כשיוצאים כתבים זרים מרצועת עזה, מתאפשר להם לשדר את האמת שהחמאס מנע מהם להפיץ".

בסיום דבריו, ראש הממשלה הציג בפני התקשורת הבינלאומית תצלומי אוויר של עזה המראים את נקודות השיגור והמנהרות של חמאס הנמצאות בשטחי אוכלוסייה אזרחית וסרטונים המציגים דיווחי עיתונאים על שיגורים מתוך שטח אזרחי בעזה וסרטון המציג התראות של צה"ל לפני פעולות והימנעות צה"ל מירי על אזרחים.



0 תגובות